vineri, 11 martie 2016

Ganduri de la lansarea unui politist!


Si,  la inceput, a fost lansarea! O lansare cu surle si trambite, eu va spun sincer, nu imi aduc sa mai fi fost la un alt asemenea eveniment, unde sa gasesc atat de multi oameni si atat de multe televiziuni si alte organizatii media. Pentru ca am ajuns chiar inainte cu 10 minute de a incepe, am fost nevoita sa astept in fata Bibliotecii Centrale Universitare, deoarece inauntru nu mai erau locuri! Dar , cu rabdare, si ceva tutun, am reusit sa intru si chiar sa iau un autograf. Un autograf al unui politist pe o carte, pentru ca mai am cateva semnaturi ale unor politisti pe niste hartii care incep asa: "Proces verbal de constatare...."!

Apoi a urmat lectura. Am citit cartea lui Marian Godina in aproximativ trei ore, si o recomand oricui s-o citeasca, dar mai ales celor fara speranta. Deoarece cartea este de fapt un ghid al normalitatii intr-un sistem anormal de corupt.Spun anormal, deoarece coruptie exista peste tot in lumea asta, doar procentul difera. Ori, la noi, acest procent este foarte mare, anormal de mare. 
Marian Godina nu e scriitor de profesie, e politist. Un politist care povesteste ce i se intampla. Si povesteste frumos. Si cu mult umor. Cred ca modul in care o face aduce mai degraba a Creanga, desi subiectele pe care le abordeaza seamana mai mult cu cele din Caragiale. Pentru ca, nu-i asa, inca suntem o tara a lui Caragiale! 


Sa va spun ce o sa gasiti in carte: multe situatii pe care probabil ca atat ca soferi cat si ca pietoni, majoritatea  dintre noi le-am trait aievea; indrumar despre cum sa respecti legea fara sa ti se para ca esti un prost( asa cum sunt considerati cei care o fac in ziua de azi!); multa, multa speranta ca intr-un viitor nu prea indepartat, coruptia va deveni o exceptie si nu o regula!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu