vineri, 18 martie 2016

Iubitori de folk din toata tara, uniti-va!


Nu mai stiu exact cum am dat peste campania de crowdfunding a lui Marius Matache, dar pot sa va spun ca primul cuvant care mi-a atras atentia a fost cuvantul: FOLK.
Mie, folk-ul mi-a fost alaturi cam in  toate perioadele: pe la inceputul anilor 70, pe la vreo 5-6 ani, il ascultam pe Tudor Gheorghe; prin anii 80, am fost atrasa de Cenaclul Flacara si de toata muzica si poezia ce s-a perindat pe-acolo; dupa anii 90, am cantat cu Florian Pittis, Mircea Baniciu et co., Mircea Vintila, cam pe la toate concertele lor; dupa anii 2000, am descoperit-o pe Ada Milea si  creativitatea ei  fabuloasa, care continua sa ma uimeasca chiar si dupa atatia ani. Si era cat pe ce sa-l uit pe Alifantis, acest incredibil compozitor si cantaret de folk, ce ne transmite emotie de peste 40! de ani. 
Ce vreau sa spun este ca,  desi marginalizat voit de catre o parte a mass mediei, acest gen de muzica a dovedit ca este mai viabil si mai trainic decat multe alte genuri si stiluri.Acum nu stiu sa spun care este reteta: poate omul, poate chitara, poate versurile, poate melodia......Sau toate la un loc, cand se intalnesc intr-o alchimie ce nu poate fi explicata.
"Alchimie" se cheama si al doilea proiect muzical al lui Marius Matache, detalii chiar aici Lucrarea de licenta, iar voi puteti ajuta la lansarea lui  participand la campania de crowdfunding deschisa pana pe 2 aprilie 2016, chiar si cu  5 euro  ( eu am dat 10euro, de exemplu).

Pentru ca am aflat de putin timp de Marius Matache, nu am inca primul CD al lui, dar iata ceva frumos ce am gasit pe You Tube: Carciuma

Si inca una, absolut incantatoare: La piata e minunat! Ei unde, la Matache!

 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu